maatildaasvensson.blogg.se

:)

Publicerad 2013-04-28 18:03:17 i

Red som sagt ut med Sara och Erika. Red en lång runda i skogen, trava på en lång sträcka och sen svängde vi av och skrittade ner mot galoppstigen där vi galopperade. Erika var först eftersom Calle sticker med henne annars och jag tvåa och sen Sara och Tico sist. Svor på att Lady skulle sticka med mig och att jag skulle "avbryta" ridturen men....

Det gick hur bra som helst, Lady fick lite sådär damp när Calle började galoppera eftersom hon tar allt som en tävling så hon små reste sig och skulle ta världens sats men efter en stund så slutade hon och jag kunde fatta galopp utan att hon skulle leka kanon;). Hon var ju väldigt pigg och stark men set gick bra och hon stack inte eftersom Calle var ganska långt fram och Tico var precis bakom;). Iallafall så körde vi en vända till och denna gången var jag sist och hon var som sagt väldigt pigg så jag saktade av till trav och lät henne trava den sista biten.
Började sen skritta hemåt, jag och Erika sa hejdå till Sara också stannade vi på fältet och galopperade dem lite. Hade sen följe med Erika hem till mig där vi sa hejdå och där är ridturen slut;).

Iallafall så är jag riktig nöjd med Lady idag!:).
PS: hon var helt genom blöt efter galoppen ;).

Kommentarer

Postat av: Lydia

Publicerad 2013-04-28 20:44:00

Fin blogg! Kika gärna in på min :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda Pham Svensson

Matilda Pham Svensson heter jag som driver denna bloggen. Jag är 14 år den 3 april och älskar häsatr, fotografering, mode och att rita olika ekipage. Hoppas du stannar coh följer min resa med mitt d-ponny sto Lady.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela