maatildaasvensson.blogg.se

Hatskrattade mig igenom en blogg...

Publicerad 2013-05-03 10:00:00 i My Day, My Style,

Klickade in på en blogg som hade fått en stor DISS av många personer.
 
Denna personen som drev bloggen höll på med NH träning med hästen och ansåg att dressyr och hoppryttare var djurplågare och dumma i huvudet.
Hen ansåg att vi bara har dyra och "farliga saker till hästen som..... vänta..... ett 3 delat bett:O.
Longering var enligt hen djurplågeri och även transporter. 
Hen sa det att om man nu har en häst och tävlar med så borde man f*n ha en fet lyxig hästlastbil annars är man ju djurplågare om man lastar sin häst i en transport. Det är enligt hen gränsen till djurplågeri att lasta sin häst i en transport eftersom dem trillar i transporter, visst vissa häsatr har väldigt dålig balans när den står i en transport och inte har plats att bredda ut benen men alla hästar är inte så.
Antar att hen gick och hämtade hästen när hen fick den?
 
Men det var inte bara det jag reagerade på utan i hens presentation skrev hen att hen var en positiv person vilket var en ren LÖGN.
Var en läsare som frågade vilken ras hens häst var och fick till svar: VEM BRYR SIG? .
Hen fick också några frågor om hur många år hen var (ganska omogen) och hur gammal hens häst var och fick till svar: LÄS BLOGGEN! SUCK...
Kan säga att hen var 16 (2011) år och kallade 15 åringar för små ungar som slet och drog i sina ponnys...
 
Tillbaka till hästhanteringen.
 
Hen säger att NH är det enda rätta hästhanteringen annars är man djurplågare...
Skor på hästarna är också djurplågeri eftersom dem, enligt hen, tydligen gör ont hela tiden och att dem är så sjukt tunga för hästen när den ska lyfa hovarna, det roliga är att hen har skor på hens häst.
Som jag skrev innan är är ett 3 delat bett korkat att ha hästen på men att använda ett pelhambett är SÅ mycket bättre, haha.
Just det, frågan finns längre ner i texten men det vi tävlingyttare/träningryttare inte visste var att vi har ett kontrollbehov  som vi inte vågar ta ut på människor så stållet plågar vi våra ponnys/hästar med att rida och träna dem.
Att spänna in hästen så den ska jobba i fin form och bygga upp muskler vid longering var fullt ut djurplågeri, även om man inte behöver ha den inspänd utan att den går fint i from.
Hen kallas sig själv för expert.
 
 
Jag antar att denna perosnen är avundsjuk för dem som kommer långt med sin ridning och kan ta sig till elitnivå.  Eftersom hen inte vill berätta hur högt hen har hoppat så antar jag att hen inte har hoppat:/. Antar att det är lite synd om hen och även hens läsare som fick I*iotiska svar på frågestunden, 
 
 
några svar på hens blogg:
Varför började du blogga? ;P
För att hästbloggs-världen behöver mig och mina åsikter för att få lite perspektiv på sig själva. 
Varför är du så dålig på att lägga in inlägg ?
Varför är den kommentaren den enda du kommenterar så fort jag inte har bloggat på några timmar? 
Vilket är ditt favoritämne i skolan?
Svar: Matte eller nåt kanske. Vad var det som var kul med den frågan? 
Vad tycker du om sånna som rider? Tävlingsryttare?
Svar: Djurplågare, simple as that. Dom har ett kontrollbehov dom inte vågar ta ut på människor utan måste ha en häst att bestämma över. 
Tror du verkligen att det bara finns en rätt väg och att det är NH?  
Så det finns alltså inga andra vägar som är bra heller då eller?
Svar: Kan du inte läsa texten på min header eller? 
 
Hur mycket tid lägger du på din häst? 
Svar: Jag lägger flera timmar om dagen. Fler timmar än tävlingsryttare och så, som har en massa jävla mammor som mockar åt dom.
Vad är din häst för ras?
Svar: Vem bryr sig? 
 
Vilken är din favoritdressyrryttare och hoppryttare?
Svar: Varför skulle jag ha någon favorit bland djurplågare?
 
Jag har absolut inget emot NH träning men anser att även "dem" plågar hästarna t.ex vissa slår och rycker i hästarna bär dem inte gör rätt.
 
Sän här lastbil ska du ha om du ska åka iväg med din häst någon gång. 
Men eftersom hen tydligen har varit en häst i sitt förra liv så är det så sjukt tråkigt att komma till nya platser så man borde inte körarunt sin häst.
Bild som fanns på hens blogg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda Pham Svensson

Matilda Pham Svensson heter jag som driver denna bloggen. Jag är 14 år den 3 april och älskar häsatr, fotografering, mode och att rita olika ekipage. Hoppas du stannar coh följer min resa med mitt d-ponny sto Lady.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela